lørdag 23. mars 2013

Paprikavesten

Først må jeg bare få takke for alle de fine kommentarene på det forrige innlegget om Picklesoppdraget! Blir så glad for alle de fine ordene.

Så, til litt nytt ferdigstrikk. Jeg var jo så heldig å vinne gibort hos Fargeklatten og de to fine hespene med rødoransje merinoull. Da en av mine tidligere studievenninner fikk ei lita jente følte jeg at det på tide å ta hull på hespene og komme i gang med mitt lille eksperiment på hvor langt man kommer med 200 gram Nøstebarn merinoull. Min venninne fra studietiden er en fargeglad jente så da tror jeg denne fargen passer perfekt til lillefrøkna hennes.



En liten vest måtte det bli. Mønsteret er fra det fine heftet "All you knit is love" av Susie Haumann. Denne vesten strikkes ovenfra og ned med en fin kombinasjon av perlemønster og glattstrikk. Tror kanskje mønsteret ville kommet bedre frem i en lysere farge, men syns nå det ble ganske bra slik som den ble.



Strikkefakta
Mønster: Vest eller bluse med perlemønster av Susi Haumann
Garn: 30 gram 2-tråds merino lammeull fra Nøstebarn i fargen Paprika (23)
Pinner: 3 mm
Størrelse: 0-6 mnd
Endringer: Ingen:-)




30 gram garn gikk det med til denne lille saken. Ikke akkurat det store garnsluket nei, og altså 15 % av mine to hesper.

Ønsker alle som er innom en fin påske! Her blir det ordentlig tradisjonell påske med hyttekos, krim, skiturer og selvfølgelig strikketøy:-)

24 kommentarer:

  1. Så flott den var! Heldige deg som fikk fantastisk reklame hos Pickles, så flink du er! Ha en koselig påske hos dere!

    SvarSlett
  2. Kjempe søt! Fikk nettop den boken i posten (tilfeldig) og har allerede bladd flere ganger opp på denne vesten, syntes den ble kjempe fin i litt sprek farge så du gav meg ekstra lyst til å begynne på den :)

    SvarSlett
  3. NYDELIG! Skal faktisk straks begynne på denne :)

    SvarSlett
  4. Veldig søt vest - nydelig mønster
    - og morsomt og godt å strikke syns jeg!
    Så koselig gave å gi bort!

    SvarSlett
  5. Søt vest i lekker farge. Jeg har sagt det før men sier det igjen, vester er superpraktiske.

    God Påske!

    SvarSlett
  6. Så fin! Syns strukturmønsteret kom fint fram, trenger ikke mer:)
    Siden du har masse garn igjen, slenger jeg på et lite tips(: Strikk et par sokker! Når småjenter får gaver i freshe, men kenskje en tanke ukurante farger (?), er det så kjekt å ha matchende sokker. Hilsen jentemamma:)

    SvarSlett
  7. Kjempefin :-) så fint at du får brukt garnet!! God påske!! Deilig med tradisjonell påske :-) Her blir det hjemmepåske... litt kjedelig.. men vi har både ski, kvikk lunsj, kryssord, krim og strikketøy og ikke minst har alle fri... så blir det vel påske likevel...

    SvarSlett
  8. Kjempefin vest i frisk farge! Denne boken er herved bestilt! :)

    SvarSlett
  9. For en utrolig kul farge! Og kule knapper. Jeg sitter akkurat med samme vesten på pinnene :)

    SvarSlett
  10. Veldig fin vest! Og ikke minst farge.......minner om en fargenyanse jeg shoppet noen nøster alpakka i, på salg en gang. Har hele tiden angret på at jeg ikke kjøpte flere.

    God påske til deg :)

    SvarSlett
  11. Nydelig!
    Flott farge - herlig gave :)

    God påske til deg og dine!

    SvarSlett
  12. Åååå så fin! Herlig farge!!!!☺
    Heldig hun som kan kle opp snuppa si i denne ja!

    Genseren i innlegget under ble også kjempefin! Virkelig inspirerende.
    Så gøy å få den sjansen☺

    Ønsker deg en riktig god påske!
    Klem

    SvarSlett
  13. Utrolig stilig farge! Gleder meg til å ta fatt på det oppskriftsheftet, altså...
    Ha en kjempefin påske :-)

    SvarSlett
  14. Nydelig liten vest :) Nå tror jeg at fristelsen ble for stor her, det heftet må bare bestilles.. ;)

    Ha ei flott påskeuke!

    Klem

    SvarSlett
  15. Helt nydelig! Elsker sterke farger på småttiser ;-) Grattis med fint Picklesinnlegg og ha en fortsatt finifn påske!!

    SvarSlett
  16. Den ble veldig så fin akkurat sånn i den fargen! Rødt er altfor lite brukt på småttiser - og så utrolig friskt og fint!

    SvarSlett
  17. Kjempefin! jeg er veldig glad i rustrødt, men har en liten pause fra den siden sønnen helst vil ha signalrød :)

    SvarSlett
  18. Så fin :) ELSKER det mønsteret! Synes mønsteret kom mer enn godt nok frem, jeg :)

    SvarSlett
  19. Frisk og fin! Liker farger til de små Ü Helt utrolig hvor lite garn som går med til en sånn sak.... sjokkerende lite for garnhaier som oss.... Ü

    SvarSlett
  20. Herlig farge på et søtt lite plagg! Regner med mottaker blir glad for den :)

    SvarSlett
  21. Takk for alle gode kommentarer:-)

    SvarSlett
  22. Så fin vest i en varm og behagelig farge. Mønsteret var enkelt og fint noe som jeg oftest syns er de fineste mønstrene. Vester med rund sal synes jeg også er ekstra fint.

    SvarSlett