onsdag 4. juli 2012

Idèen om en vest

Jeg deler kontor med to superkreative sjeler. Mange tips og idèer utveksles på kontoret vårt. Guro (med bloggen Milchschaum) er den ene av dem. En dag nevnte hun at det hadde vært morsomt å lage en vest med samme strukturmønster som denne lua (Ravelrylink), som vi begge har strikket. Jeg tente også på idèen så da satte vi i gang med å planlegge og tegne hvordan vesten skulle være.

Etter litt prøving og feiling med forskjellige garntyper fant vi ut at det deilige garnet Mitu fra Rauma ville være perfekt. Med 50 % ull og 50 % alpakka er det et mykt men stødig garn.

Nå er vesten ferdig og jeg må si meg fornøyd. Gikk for en størrelse 2 år til lillebror og den passer kjempefint.



Strikkefakta
Mønster: Fra Guro&Guro's hode
Garn: 105 g Mitu fra Rauma i lysblå (0512)
Størrelse: ca. 2 år
Pinne: 4 mm

Knappen er fra den herlige Etsy-butikken Buttons by Robin

11 kommentarer:

  1. Oooh, fin!! Så synd at jeg er en sakte-strikker, og bare er kommet ca 15 cm opp på min vest... Men når jeg ser resultatet ditt får jeg veldig lyst å fullføre min i full fart!

    SvarSlett
  2. Så flott vest!! Har blitt en del vestestrikk i det siste hos meg også, og jeg liker veldig godt når det er ensfargede resultat med ulike kombinasjoner av rette og vrange masker:) Så artig at dere kreerer selv!

    De knappene gjør seg jo veldig også;)

    SvarSlett
  3. i mangel på en "likerknapp" : *liker*

    SvarSlett
  4. Den var jo bare utrolig fin! Du skal vel ikke legge ut oppskriften tro...?
    :-D

    SvarSlett
  5. Takk for fine kommentarer:D

    Oppskriften nå består av ulesbare skriblerier på en lapp men kanskje det en dag blir en oppskrift utav det?

    SvarSlett
  6. Superfin! Jeg digger struktur i strikk, så det var midt i blinken!

    SvarSlett
  7. Åååå så fin :) Du er utrolig kreativ! :)

    SvarSlett
  8. Greier forresten fortsatt ikke å legge meg til som følger hos deg :/ prøvde fra en annen maskin også så vet ikke hva som er feil om det bare er hos meg eller generelt..

    SvarSlett
  9. Superfin! Så den nemlig på pinnene til Guro, morsomt å se "den" ferdig. Herlig farge og knapp! Og en skjønn modell du har :)

    Oppskrift må det bli!

    SvarSlett