søndag 24. juni 2012

Grønn som gresset

Strikking er litt nedprioritert for tiden men en skikkelig grønn hjelmlue til en venninnes fine lille pjokk er ferdig. Samme mønster og garn som denne.


Strikkefakta
Oppskrift: Hjelmlue fra Drops Design
Garn: 35 gram Abuelita tretråds merino i fargen Gress
Størrelse: 2 år
Pinner: 2,5 mm
Endringer: Ingen


Har rota litt i garnlageret mitt og funnet endel hesper med det myke kosegarnet Abuelita tretråds merino kjøpt hos Pickles. Jeg strikka en vest i dette garnet (kan ses her på Ravelry)  for en stund siden og ble skikkelig skuffa. Vesten så ikke ut etter første gangs bruk - den var full av nupper og fikk liksom et veldig brukt utseende. Blir nok ikke å bruke dette garnet til større plagg igjen - men til småplagg som luer, halser og skjerf tror jeg det blir mykt og godt. 



Nå skal jeg nøste opp noen flere hesper også blir det kanskje noen flere småplagg utover sommeren. Har lyst å bli kvitt litt av mitt enorme garnlager før vi skal flytte i juli.

Nå har vi hatt noen godværsdager her nord og det gjør godt for kropp og sjel. Ønsker alle en fin ny sommeruke - med eller uten sol!


 

9 kommentarer:

  1. Fin lue, og kjempefin fane på bloggen! Lykke til med å strikke opp garnlageret. Hilsen Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Tror strikke-opp-garnlageret blir et evigvarende prosjekt:P

      Slett
  2. Herlig lue - og fargen var skikkelig tøff ;)

    Tusen takk for de fine "Babybok" - oppskriftene du hadde til overs - som havnet her hos overlykkelige meg :) Elsker sånne oppskrifter, de er så vanskelig å finne.

    Blir ikke mye tid til strikking her heller, for tiden. Må nesten ut og nyte sola når den er her :) Har registrert at det er flere bloggere som har det slik om sommeren, så det er vel et felles fenomen. Snart reiser vi til varmere strøk i 14 dager, og jeg skal ikke ha strikkingen med, hehe - er ikke sånn feriestrikker, jeg.

    Lykke til med flyttingen, høres spennende ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)

      Så bra du likte oppskriftene:) Artig med gamle mønstre.

      Tror nok også det er sola og sommeren som gjør strikkelysten og tida mindre. Strikker heller ikke på ferie hvis det er varmt, men bruker å ha med strikketøy til flyturen:)

      Slett
  3. Uff da.... Jeg strikker jo en liten kjole i det garnet nå, håper det ikke nupper så fort som det du opplevde... Har veldig god erfaring med annet Abuelita-garn, -Har du?
    Vesten var forresten veldig fin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har strikket endel med den tykke Abuelitaen - et veldig mykt og deilig garn, men syns også det nupper fort. Men det skal sies at både jeg og barna mine er "nuppere" - nesten all ull blir nuppete:P

      Slett
  4. Takk for fine kommentarer:-)

    SvarSlett